Wyjaśnienie skrótów użytych poniżej:
PUP - Powiatowy Urząd Pracy w Pucku
Do podstawowych zadań Referatu Finansowo – Księgowego należy w szczególności:
1. Prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej PUP zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
2. Planowanie i rozliczanie środków budżetowych, celowych i pomocowych.
3. Kontrola dyscypliny wydatków.
4. Rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych.
5. Analiza wykorzystania środków przydzielonych środków.
6. Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych oraz raportów imiennych o wypłaconych świadczeniach i przerwach w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne za pracowników.
7. Odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, a także zaliczki z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.
8. Obsługa kasowa Funduszu Pracy, budżetu i pozostałych funduszy według potrzeb.
9. Opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora dotyczących prowadzenia rachunkowości.
10. Prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych PUP.
11. Prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczanie operacji gospodarczych programów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz innych funduszy.
12. Obsługa finansowa zadań realizowanych w ramach ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
13. Naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń należnych pracownikom i pochodnych od wynagrodzeń.
14. Rozliczanie, ewidencjonowanie oraz obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
15. Sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Skarbowego deklaracji podatkowych za pracowników wg określonych wzorów.
16. Współpraca z bankami, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi instytucjami.
17. Sporządzanie sprawozdawczości z wykonania budżetu, Funduszu Pracy i innych funduszy.