Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Pucku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://puppuck.mojbip.pl/.
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Biuletyn jest częściowo zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej:- Treści opublikowane oraz udostępnione pliki w biuletynie zostaną zmodyfikowane w celu dostosowania do wymogów prawnych,
Przeprowadzony audyt dostępności cyfrowej serwisu wykazał nieprawidłowości:
- konieczność dopracowania celu linków,
- dopracowanie formatowania treści,
- dopracowania sposobów nawigacji,
- dopracowania nazewnictwa stron,
- uzupełnienie danych w metrykach,
- uzupełnienie opisu grafiki,
- ujednolicenie formatowania
Serwis biuletynu może zawierać dokumenty pdf, które powstały na podstawie nieprawidłowo przygotowanych dokumentów w edytorze tekstów (brak dobrze zaznaczonej i logicznej struktury) lub są skanami dokumentów źródłowych.
Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty pdf użytkownicy mogą rozpoznać za pośrednictwem narzędzia OCR, przykładowa darmowa usługa online OCR (link zewnętrzny) https://www.onlineocr.net/pl/
Nadmierne koszty
Część dokumentów została opublikowana przed wejściem w życie Ustawy z 2019 roku i nie spełniają wymogów niniejszej ustawy z uwagi na zasadę: "Lex retro non agit".Treści nieobjęte przepisami
- część dokumentów została opublikowana przed wejściem w życie Ustawy z 2019 roku,- część dokumentów może pochodzić ze źródeł zewnętrznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: .
Deklarację sporządzono na podstawie:
Badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Agencja Informatyczna J. Gajdasz, A. Makarow, R. Nowak Spółka Jawna w Gdańsku
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Roman Gajak, adres poczty elektronicznej gdpu@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +58 6732473. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Pucku, ul. Elizy Orzeszkowej 7, 84-100 Puck, posiada trzy wejścia, główne od ulicy Elizy Orzeszkowej, ewakuacyjne od ulicy Kolejowej oraz dodatkowe wejście od siedziby Starostwa Powiatowego w Pucku od ulicy Elizy Orzeszkowej. Wejście główne wyposażone jest w podjazd dla wóżków wyposażony w rampę i poręcze, który znajduje się przy trzystopniowych schodach. Dla osób na wóżkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze, do których prowadzi wejście główne oraz dodatkowe od starostwa. Wejście do siedziby starostwa znajduje się od strony parkingu na którym zlokalizowane jest miejsce postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oznaczone kolorem niebieskim, ponadto przy wejściu zlokalizowana jest toaleta dla osób niepełnosprawnych. W budynku urzędu nie ma windy. Przy wejściu głównym znajduje się system kolejkowy dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych (oznaczenia kontrastowe, oznaczenie w alfabecie Braille'a).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a oraz nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Powiatowym Urzędzie Pracy można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.